torsdag 20 mars 2008

Påskspecial: Korsfäst en kontrollant

För att högtidlighålla minnet av Jesus korsfästelse visar Hata SL ett klipp med förslag på martyrer för 2000-talet. Om de är kristna vet vi inte, men de har många synder att korsfästas för.

Om du inte har plankor och spik tillhands när du möter SL:s svar på Waffen SS så går det bra att använda fantasin. En hoprullad Metro, en näve enkronor, en vässad bussremsa - allt funkar, bara det används mot slemråttorna som vill se ditt kort.

Glad påsk, och framför allt, HATA SL.

1 kommentar:

Curre Hansson sa...

Hej, Curre Hans(S)on heter jag och är ledamot av Stockholms läns landsting. Det är Sveriges näst största parlament. Ekonomiskt så omsätter landstinget ca 80 miljarder. I huvudsak går pengarna till sjukvård och kollektivtrafik. Själv sysslar jag mest med kollektivtrafik, ett kärt ämne för de flesta stockholmare. Precis varenda stockholmare har synpunkter och egna upplevelser. Under den här mandatperioden har jag själv engagerat mig i frågor som gäller Slussen och frågor med inriktning på trafikantmiljöer. En sån detalj är hur vi sköter om busshållplatser. På www.busshallplats.se hittar du en hel del om vad jag gjort och vad som hänt i frågan.

Jag har förstått att du bloggar en del om kollektivtrafik. Då kan du kanske ha lite nytta och glädje även av detta.

Härnedan ser du mitt senaste initiativ. Brevet är idag skickat till politiker i länets alla kommunstyrelser. Jag vill ha deras hjälp att driva på "mina" kollegor i landstinget så att beslutet om 1000 nya busshållplatser kan genomföras före valet 2014. Det behövs.

Hoppas du kan ha nytta av informationen.

Med vänlig hälsning
Curre Hans(S)on