onsdag 9 april 2008

Äntligen: Ny spärr till SL:s samling av värdelösa spärrar!



Vi annars så hatiska skribenter på Hata-SL kan inte annat än dra lite på munnen när vi glider förbi spärrarna på T-Centralen nu för tiden. För visst är dom lite gulligt tokroliga ibland dom på SL.

Nu har dom nämligen satt upp nån sorts konstig glasbarriär på de nya skjutdörrsspärrarna. Antagligen för att hindra folk att hoppa över.

Hur många olika sorts spärrar har SL nu? Fem? Tjugofem!? Hata-SL har i alla fall tappat räkningen för länge sedan. Nu gläds vi istället åt ännu en ny spärr i SL:s digra samling av olika mer eller mindre totalt värdelösa och spärrprojekt.

För vem kan låta bli att dra lite på munnen åt de överdimensionerade "jätte-spärrarna för fetton" på Odenplan eller den übersmarta "Inspector Gadget-spärren" med fotoceller som inte skulle gå att planka igenom som kunde överlistas av femåringar redan efter en vecka? Härliga SL!

Om de nya svindyra glasspecialspärrarna stoppar plankare? Hell no!

17 kommentarer:

Anonym sa...

hata sl gör mej glad!

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=8h-DF_Ad0Qs

genom att lägga upp denna film visar sl-personalen vilken syn dom har på sina kunder, jätte kul..... men säg att dom hade jobbat på en resturang eller i en affär, då hade dom inte haft så många stammisar!

Anonym sa...

Säger bara: Exakt Hur ser SL:s ledningsmöten ut? Har de en agenda - och Vems, i så fall? Tar de in "highly renowned experts" som de inte kan uttala, för att sedan sitta och jäsa, inför PowerPointsen, över en espresso med tvättmedelsmjölk? Rann deras Sunda Förnuft ut med di-mjölken?
// Svajplats svajar, förtöjer icke vid ett SL-kort.

Anonym sa...

Fattar inte SL varför folk plankar? är de korkade?

Läs det här:
http://www.svenskbladet.se/stockholm/index.php?alias=sl_tar_hardare_tag_mot_plankare.html

Elaine sa...

ni får gärna använda min story. http://ilejn-elaine.blogspot.com
tack och hej :)

Anonym sa...

hej! trevlig sida! skriv nåt om det nya förslaget om lill-gamla t-banevagnar. jag och min kompis flyr dem. de är som en liten bessewissig, lill-gammal unge som ja, jag vet inte vad. jag känner mig stressad och utsatt.

Anonym sa...

Har förvisso inte så mycket med spärrar att göra, men igår lyckades SL's busschaufförer reta upp mig mer än vanligt. Utförlig beskrivning av händelse (samt länk till denna underbara blogg) finns här: http://sandrasblogg.blogg.se/2009/march/aggression.html

Anonym sa...

vad skulle ni göra om sl inte fanns? hur skulle ni ta er fram?!?!

Anonym sa...

Det är inte existensen det hänger på idiot. Det är servicen och de faschistiska metoderna som är problemet...

Anonym sa...

För fan vad jag älskar den här sidan.
Bor mitt inne i stan men tro det eller ej, en massa skit nu för tiden.
Kontrolanter är verkligen..wow..
Nu för tiden verkar det som om dom delas upp i vackra färger
gula : dom som kan säga nått trevligt eller använda någon sjuk djuriskt sätt att komma in närmare..
röda: får göra va fan dom vill när dom vill
och eftersom jag bor vid nattklubb , vanliga poliser..
..Iallfall..allt jag vill ha sagt är att man ska fan bara säga rakt ut att "såhär får jag visst göra"
och dom flesta övervuxna muppjävlarna ger sig.
Man kan förvisso planka på dom nya glasskittarna om man inte oroar sig att bli stämplad som våldtäcksman när man trycker upp sig mot någon stackar sate..
Än annan jävligt sjuk sak är att spärren är obemanad visst är det jävligt bra men det är fan mitt i stan och åker jag en eller två stationer så kommer jag till kontrolanternas jävla högkvarteer men den enda anlendngen att spärrjäveln hade stuckit, va fan sl!?
Har försökt få folk att inse den här skiten så dom inte nickar och sväljer skiten och till och med morsan har börjat planka för fullt !
Död åt Sl

Anonym sa...

Läste här om dagen en rapport eller va fan dom kallar det..

Jag svär första punkten var
planering inför juni-festen.

nästa punkts var cheferna helg...

Det är bra att se vad sl prioriterar..

Elias sa...

Haha vi har alla haft våra historier med dom.

www.goals.se för er som vill se highlights och live streams

Anonym sa...

Fyfan..ja mår ila när jag läser denna blogg!! Fattar du som skriver att personalen som bedriver SL trafiken gör sitt yttersta för den lill lön som de kanske får. Tänk efter en gång till. SL bedrivs av politiska beslut! Inte av personalen beslut, so give up! Sluta klaga på personalen!!

Anonym sa...

Har denna blogg dött?

Anonym sa...

De som säger att denna blogg överdriver har ingen som helst uppfattning av organisationen.

Jag kan hålla med om att han som sitter i luckan inte har så mycket att säga till om, men det är inte honom som denna blogg handlar om. Den handlar om de som ger sig själva stora bonusar som skulle ha gått till underhåll. De som _verkligen_ får sl att inte fungera, vars enda ursäkter är "det är löv på spåret" och "hoppsan, det blev vinter i år igen".

Och allt detta från moderaternas uppriktigt sagt DUMMA beslut att sälja SL från första början. Som förresten hellre vill betala mindre i skatt än att ha ett fungerande land med sjukvård för dem som behöver det och pension för de som blivit gamla för att tjäna pengar på egen hand.

Anonym sa...

KÖP EN CYKEL!

Anonym sa...

Allting är bättre än SL; Bil, cykel, moped what so ever.. SL är ett smutsigt ghetto.