måndag 18 februari 2008

Christer Goebbels

- Man ska komma ihåg att vårt länskort är det billigaste eller näst billigaste i landet. Ingen annanstans får man så mycket trafik för så lite pengar, säger landstingsrådet Christer Wennerholm (m).

Smaka på meningen. Skölj runt Christer G. Wennerholms ord och känn historiens vingslag. För historisk är Christer onekligen, så pass att vi på Hata SL tror att G:et i hans namn måste stå för Goebbels. Nedanstående citat kan handla om nazism och folkmord, eller så handlar de om lokaltrafik i Stockholm.

“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it."

"The most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly - it must confine itself to a few points and repeat them over and over."

Känns det igen? "Världens längsta konstutställning", "Mest trafik för pengarna i hela landet", "Klotter kostar", "Löv är hala", "Vintern var värre än väntat", "Förseningarna minskar", "Vår personal sköter sitt jobb".

Christer Wennerholm kämpar och sliter för att ge sken av en fungerande och trevlig lokaltrafik, när han i själva verket plockar in en fet lön och höjer priserna på en lokaltrafik som inte fungerar. Christer, för vi vet att du läser här; varför inte börja åka kommunalt själv? Eller blir det för jobbigt att konfronteras med dina lögner? Vi på Hata SL önskar din ruttna genomfalska själ all olycka i världen. Och det kommer vi upprepa för oss själva och alla som vill lyssna, för till slut blir det sant.

1 kommentar:

Anonym sa...

I Stockholm betalar 650 000 människor 700 kr i månaden.

I Västerbotten betalar 90 000 norrlänningar lite mindre varje månad.

Vem borde, rent logiskt, få "mest trafik"?

Christer tycker här att det är en "fördel", "billigast" och att Stockholmarna ska vara "tacksamma" för att de får "MER TRAFIK" än norrlänninarna.

Som om SL på något heroiskt vis körde fler bussar och tåg på samma budget.

När det i själva verket är så att de kör brutalt mycket mindre trafik för varje biljettkrona än lokaltrafiken i Västerbotten, till exempel.

Per capita är Stockholmstrafiken den allra dyraste och det är det som är problemet. Tom dyrare än Göteborg.