fredag 15 februari 2008

En simbassäng med vatten, och tio andra oemotståndliga erbjudanden från SL

För utom att SL och Connex är kända för att hyra ordningsvakter som spöar pensionärer, att använda sig av servicepersonal som hatar människor och som företaget som gav människoföraktet ett ansikte - är dom även kända för en del andra saker. Bland annat deras alltid fullkomligt värdelösa, lögnaktiga och oinformativa reklamkampanjer.

Den nya kampanjen för att (trumvirvel) höja priset (igen!) är naturligtvis inget undantag. Informativt sett håller den samma höga klass som typ ICA:s köttfärs. Reklamskribenten har här plockat fram de mest självklara exempel som kan tänkas ingå i en kollektivtrafik: man nämner att SL har spår! Man förklarar att SL förfogar över ett antal spärrar, bussar och tunnelbanor! Och drämmer också till med att SL har rulltrappor! Wow, eller hur är tanken att jag ska reagera? Dessa exempel presenteras med att "Nu höjer vi priset, men allt detta ingår fortfarande:".

I ett badhusperspektiv skulle det bli något i stil med: "Nu chockhöjer vi priset på att bada - men då får du vatten i poolen".

Grattis till er nya kampanj SL! Smart!

Nu ser vi med spänning fram mot fler av vårens kampanjer och vågar fräckt gissa på kanske: "SL:s nya buss - med hjul", "SL:s nya spärrvakt - med kläder" eller varför inte "SL - nu med egen hemsida på Internet" ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

betala mer, få samma! det bästa reklambudskapet sen här är tvålen, duchen ligger rakt fram...

Freja sa...

HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAH